söndag 11 augusti 2013

Ut med det gamla & In med det nya



Har jag haft en omedveten reserv- och nödutgång ? Det måste jag tydligen ha haft eftersom jag sparat min gamla kläder trots att de vuxit i garderoben och inte varit användbara under det senaste året. Inte ens när jag flyttade i november så förvann de utan fick flytta med till Nacka. De kunde ju vara bra att ha tänkte jag nog om jag skulle backa tillbaka till mitt gamla jag. Säkert mitt gamla flyktbeteende och att jag antagligen inte vågade tro på att jag skulle lyckas behålla mitt nya lättare jag. Skulle jag verkligen våga göra mig av med mina gamla kläder? Sakta men säkert har jag insett att jag inte längre är mitt gamla jag utan har förändrat både utsidan och framförallt insidan de senaste åren.
Varför ska jag då ha kvar de gamla ?
Finns ju ingen som helst anledning att ha kvar dem när jag ändå har byggt upp en helt ny garderob. Igår tog jag äntligen tag i det och skänkte bort det som fanns kvar till Myrorna och Erikshjälpen.
 
 
 
Så ut med det gamla och in med det nya !!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Bra där Leif! Jag har också en massa kläder som jag vuxit ur och som nu tar plats här hemma. Jag hade först tänkt sälja en del av kläderna men det tar alldeles för lång tid men har nu bestämt mig för att lämna till hemlösa kvinnor som drar större storlekar och till Stadsmissionen/Myrorna. Det känns så skönt att bli av med det och samtidigt hjälpa någon annan. Grattis till att du lyckats ändra både utsidan och insidan. Kram Chanette

    SvaraRadera
  2. Tack Chanette!
    Ber att få gratulera dig för dina framgångar och tacka för att du drog med mig på konserten igår.
    Kram Leif

    SvaraRadera