torsdag 25 oktober 2012

Återkoppling och sänkta ambitioner

Fick en härlig respons på mitt hemarbete inför helgens coachkurs. Kändes härligt och ger ny energi till mig mitt i all flyttstress och allt som ska hinnas med. Min lärare gav mig följande respons:

"Hej Leif,
Vilken värme Du utstrålar Leif. Jag förstår att Du har förmaga att skapa trygghet och en plats att växa i. Ett eget inre lugn och närvaro skapar denna miljö. När Du dessutom vilar pa coachingens fundament att Klienten kan vågar klienten "blomma ut" och möta sig själv.
Förutom ovanstaende lovord gillar jag att Du ar bekräftande och det sättet Du jobbade med för-och nackdelar.
Att lyssna efter värderingar under samtalet är toppen - det är ofta på det sättet vi kommer åt de dolda varderingarna. Testa gärna ocksa att göra en kartlaggning i borjan av samtalet så Du har draghjalp i coachingen av det.
Ett litet tips från mig Leif, när Du tappar fokus kan det vara ett tecken på klientens eget "forvirrade" tillstånd och se det som information när det händer och hjälp klienten att sortera.
Fortsätt pa samma sätt Leif..."

Annars har den senaste veckan präglats av nedpackning i flyttkartonger, coachande och eget coachsamtal. Inser också att jag har haft för höga ambitioner när det gäller att komplettera kök och garderob i nya lägenheten i samband med inflytten. Får helt enkelt flytta in och starta planeringen efter det och känna in vad jag verkligen vill och behöver ha. Får tills jag ser klart sväva vidare på ovissa moln bland alla kartonger   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar