fredag 13 april 2012

Itrim Dag 2

Japp det blev som jag trodde att dagen skulle bli jobbigare än igår.
Vaknade med magknip och det är väl inte så konstigt kanske med tanke på kroppens stora omställning.

Åkte hemifrån lite tidigare än vanligt för att hinna med lite "vardagsmotion" med nya stegräknaren.  
Normalt åker jag tunnelbanan från Stureby till Hötorget för att ta mig till jobbet. Klev av vid Slussen och tog en prommenad därifrån trots att vädret inte var så tilltalande.
Njöt av frukostgröten på jobbet innan jag satte igång med jobbet. Fyllde på med vatten och kaffe och kände mig hungrig redan vid tiotiden.
Jobbade på fram till lunchen vid 11.30 då det var dags för den läckra kycklingsoppan.
En prommenad efter det med Thobbe, tack för all stöttning, så att stegränaren började närma sig målet på 7 000 steg för min vardagsmotion. Inte så svårt att få till detta mål men visst krävs det att jag rör på mig mer än tidigare.
 
Kämpade på med mina hungerkänslor under resten av dagen som jag släckte till viss del med en kaffeshake på eftermiddan. Mina kära arbetskamrater gjorde allt vad de kunde för att stötta mig genom att köpa godis som fredagsmys samt prata om mat, kakor, gå på systemet och afterwork.

Ett passande fredagsmail dök upp som jag låter er läsare ta del av nedan.

Ha det gött
Leffe



Detta är den 51 år gamla TV-hälsogurun Gillian McKeith. Hon rekommenderar hälsokost och träning. Måltiderna består av ekologisk frukt och grönsaker.
Beskrivning: image001.jpg@01CCFDC5.3BF4DEF0

Detta är den 51 årige TV-kocken Nigella Lawson. Hon äter kött, smör och desserter. Det hela sköljer hon ner med vin


Beskrivning: image002.jpg@01CCFDC5.3BF4DEF0

Då är det väl slut på den diskussionen !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar