lördag 14 april 2012

Morgonträning

Lördag morgon och jag vaknade strax före halv åtta då klockan skulle ringa eftersom jag tänkt mig att träna vid niotiden.
Tittade ut och såg att vintern hade återvänt till Stureby men det skulle inte stoppa mig. Normalt sett hade jag nog somnat om.
Ställde mig på vågen som visade att jag tappat 2 kg sedan i onsdags och det kändes riktigt bra.
Efter ha drukit en chokladshake till frukost pulsade jag iväg till Itrim lokalen i Enskede. En prommenad på 10-15 minuter är en lagom uppvärmning.
Vi var 10-12 entusiaster som hade trotsat snöslasket för ett träningspass. Körde 2 varv cirkelträning i det ena rummet och 1 varv i det andra rummet som har lite tyngre motstånd i maskinerna och varvade ned med en lång streching.
Hade trevliga samtal med några som hållt på längre varav en tränat med I-trim under 4 år. Känns väldigt bra att träna med vanliga människor med vanliga problem, inga muskelberg eller skränande tonåringar.



Traskade hem igen i snön och fick dryga 3 000 steg noterade på stegräknaren när jag kom hem.
Efter lite vila och lunchgröt åkte jag in till stan för att träffa min kompis Jessica på Cafe Blå. Vi trotsade snöslasket med en kort prommenad och sen hade vi en härlig pratstund om livet och om våra kanaliseringar på Cafe Blå. Givetvis tog vi oss varsin spålatte innan och vi fick båda fina budskap.
Ja jag fuskade med en liten Latte ... hihi

Kom hem vid fyratiden och kikade på hockeyfinal nr 3 innan jag slocknade i soffan. Sov skönt där i 2½ timme och vaknade upp strax efter åtta.

Stegräknaren: 7 900
Tackar mig själv för denna härliga lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar