torsdag 12 april 2012

I-trim utmaningen

Då var jag igång med in min satsning på att förändra mina kost-och träningsvanor med hjälp av
ITrim i Enskde  . Igår var jag på hälsoanalys där jag tillsammans med min hälsorådgivare Tony gick igenom hur min hälsobild och satte upp målen som innebär en viktnedgång på 17 kg.
Har länge varit motståndare till måltidsersättare i form av pulver och shaker men nu ska jag köra metoden Snabbt vilket innebär måltidsersättning i ca 3 månader.

Efter hälsoanalysen och en timmes paus med min sista caffe latte och mackor på väldigt länge var det dax för genomgång av cirkelträningen med goa Märta. En härlig och allsidig träning där jag verkligen fick upp pulsen. Kändes härligt att ha kommit igång.

Var på ett strålande humör hela kvällen och berättade för mina vänner på meditationen om min nya satsning och blev påhejjad av de flesta.
Trist nog fick jag tacka nej till min kompis som bjudit in till vårens första grillkväll med ölprovning. Ja nått måste man ju avstå ifrån när det är dags för nysatsningar.

Imorse visade vågen att jag tappat 1,3 kg sen invägningen på hälsoanalysen. Det kändes riktigt bra förutom att kroppen ropade efter morgonkaffe, mackor och en cigg .... men tji fick den.
Just det jag håller ju på att sluta röka också och varit rökfri sen långfredagen.
Dagen har förflutit bra med 4 måltidsersättningar, druckit drygt 2½ liter vatten och några koppar kaffe. Kände mig lite skakig imorse innan jobbet men det gick över och efter lunchgröten hade jag inga större hungerkänslor.

En positiv 1:a dag är sammanfattningen och jag räknar med att morgondagen och helgen blir lite jobbigare.

Leffe

  

5 kommentarer:

  1. Go for it, mannen!

    Du har allt att vinna och du inspirerar!

    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, känns härligt att kunna inspirera

      Radera
  2. Jag kommer att följa dig och peppas samtidigt.... kanske vi kan träna ihop någon gång, har ju kort jag med.../Heidi

    SvaraRadera
  3. Kul. Jag skrev in mig aug 2009. Det gick jätte bra. Ett tips: var social även under dina 12 veckor. Jag tog med min måltidsersättning. Omgivning hade mer problem än jag, men de vande sig.
    Lycka till // Lotta

    SvaraRadera