onsdag 18 april 2012

Gruppträffen på ITrim

Då var det onsdag och en vecka har gått på min satsning på förändring av mina kostvanor kryddat med träning och förbättrad vardagsmotion & jag har blivit 4 kg fattigare.

Har ätit VLCD (Very Low Calorie Diet) maten 4ggr per dag och jag är förånandvärt pigg och positiv trots att det endast ger ett intag på 600 kcal/dag. Träningen i form av pulspass har jag hunnit med 4 ggr och börjat hoppa av T-banan tidigare för 20-25 minuters prommenad innan jobbet. Det har även blivit några prommenader på lunchen vilket gör att jag ganska enkelt kommer upp i nuvarande målet på 7000 steg per dag. Min egen tanke är att jag ska utöka detta efter hand.

Idag startade gruppträffarna som vi kommer ha varannan vecka för att vi ska få mer kunskap om kost och motion samt att kunna stötta varndra. Det är min kostrådgivare Tony som håller i detta och vi var ett härligt gäng som träffades.
Vi har alla olika orsaker till att vi är där och olika mål för denna livsstilsförnändring. Ja för det är ju så att detta beslut påverkar hela ens liv då vi ska byta mönster och bryta gamla vanor. Det är inte bara viktminskning och ökad träning utan även en personlig utveckling.
Jag ser fram emot få dela mina egna och ta del av de andra i gruppens framsteg och hinder med allt vad det innebär. Tänk vad snygga vi kommer att bli !

Filmen om Itrim Youtube-länk

1 kommentar:

  1. Vilket bra initiativ med bloggen, Leif!
    Det är en ära att ha dig i vår härliga grupp! Ni är anledningen till varför jag trivs så kanonbra med mitt jobb! Du kommer att utvecklas på många olika sätt i din livsstilsförändringsresa! Keep going strong! /Tony

    SvaraRadera